Aflossingsvrije hypotheek of Einde termijn krediet – een cijfervoorbeeld

Aflossingsvrije hypotheek Bullet Einde Termijn

Eerder al op deze blog deden we het Einde Termijn krediet (of Bullet lening of de aflossingsvrije hypotheek) uit de doeken, klik daarvoor: Het “Einde Termijn” krediet of de Bullet lening

Vandaag overloop ik met u graag een concreet cijfervoorbeeld.

Stel u wenst een opbrengsteigendom te kopen voor € 200.000. De huuropbrengst bedraagt bijvoorbeeld :

  • € 850 per maand.

Inclusief de kosten voor aankoop en lening komt u dan al gauw aan een bedrag van € 228.000. Stel dat u € 28.000 eigen middelen zelf inbrengt. (Indien u reeds een eigendom bezit met een overwaarde t.o.v. het openstaande kapitaal kan u mogelijks zonder eigen inbreng in liquiden ontlenen).

De laagste maandlast verkrijgt u als u ontleent in Einde Termijn, dit wil zeggen via een aflossingsvrije hypotheek lening (ook wel Bullet lening genaamd). U betaalt dan enkel interesten op het ontleende bedrag. Het kapitaal wordt ten laatste afgelost bij het verstrijken van de looptijd van de lening.

Kiest U voor een 5-jaarlijks variabele formule, dan mag U vandaag rekenen met een rentevoet – onder voorwaarden – van 3,90%. Op een ontleent bedrag van € 200.000 geeft dit u een interestlast van :

  • € 639 per maand

U kan (in dit voorbeeld) dus maandelijks een € 261 opzij leggen. Met een klassieke formule zou u, met eenzelfde tarief € 1.037 per maand betalen.

Met deze formule wint u dus tweemaal :

  • Ten eerste houdt u elke maand over ten opzichte van uw leenlast. Vermits de huurprijzen geïndexeerd zijn zal deze extra zakcent overigens alleen maar gaan stijgen.
  • Ten tweede kan u een eigendom kopen waarop u jaarlijks een meerwaarde realiseert. De bakstenen die u bezit (en de grond waarop ze staan) stijgen immers nog steeds elk jaar in waarde. Wij zien voorlopig geen redenen waarom dit op korte of middellange termijn zou veranderen.

Bron : Stadim

In 2010:

  • steeg de omzet van de residentiële secundaire vastgoedmarkt met 15% tot 27,6 miljard euro
  • Vlaanderen heeft de laatste jaren hierin een aandeel van 66%, Wallonië 22% en Brussel 12%
  • werden er 82.255 eengezinswoningen verkocht
  • noteerden we 42.960 verkopingen van appartementen
  • nam het aantal verkopen van bouwgronden terug toe met 10% tot 19.379 eenheden.
  • stegen de prijzen verder: +7,4% voor bouwgronden , +5,7% voor appartementen en +4,8% voor de woonhuizen.

Besluit :
Voor de aankoop van een opbrengsteigendommen heeft de aflossingsvrije hypotheeklening duidelijk enkele troeven t.o.v. een klassieke formule.

Meer inlichtingen :

Betreffende de voorwaarden waaronder U dit tarief kan verkrijgen en de mogelijke varianten sta ik U graag geheel kosteloos en vrijblijvend te woord. Heeft u nog vragen? Wenst u een vrijblijvende en kosteloze simulatie? Aarzel niet en contacteer ons via 0475 799 359 of via woonleningen@gmail.com

5 Reacties op “Aflossingsvrije hypotheek of Einde termijn krediet – een cijfervoorbeeld

  1. Waar kan je tegenwoordig nog een bullet krediet verkrijgen? De meeste banken bieden dit niet mmer aan.

    mvg

    • Beste Serge,

      Inderdaad. De meeste grootbanken bieden geen bullet kredieten aan vandaag de dag.
      Onder voorwaarden is Elantis (dochter van Belfius) momenteel wel bereid tot 100% in Einde Termijn te ontlenen. Om bij hen een krediet aan te vragen dient u wel via een kredietmakelaar te passeren.

      Bel of mail me gerust voor een vrijblijvende afspraak dienaangaande, dan kijk ik graag even na wat de mogelijkheden zijn.

      Tot gauw dus!

      Mvg,
      Bart Van der Paal
      Zelfstandig Agent bij FINB Groep
      @ : bvanderpaal@finb.be
      Gsm : 0475 799.359

      • Beste Bart

        Hartelijk bedankt voor dit antwoord.
        Graag zou ik mijn project met U willen bespreken.
        Ik heb een afspraak met de eigenaar op 23/08 en graag zou ik hiervoor willen weten wat mijn financierings mogelijkheden zijn.
        Wanneer zou een afspaak voor U passen?

        Met vriendelijke groeten

        Serge Denis

  2. Beste Serge,

    Ik pas me aan.

    Ik zond u net een e-mail, geef me gerust enkele data en uren die u uitkomen.

    Ik stel voor dat we onze communicatie verder via mail laten verlopen.
    U kan me uiteraard ook even bellen op 0475 799.359.

    Dank !

    Mvg,
    Bart Van der Paal
    Zelfstandig Agent bij FINB Groep
    @ : bvanderpaal@finb.be
    Gsm : 0475 799.359

    • Beste Bart

      Ik heb mijn kantoor in Waver. Voor mij past dus liever zo laat mogelijk in de namiddag. Ik ben normaal terug in Antwerpen rond 17:00 uur. Vandaag ben ik de hele dag in Antwerpen.

      Met vriendelijke groet

      Serge Denis

Geef een reactie

